Den mest attraktiva marknadsföringen är den levande bilden, det vill säga film. Gång på gång leder videor online attraktionsligan, och bara tanken på kraften i marknadsföringen och kommunikationen i rörlig bild är hisnande.
Filmproduktion som kommunikation
Att kommunicera i rörlig bild betyder att man kan visa målgruppen eller betraktaren alla de dimensioner som kan vara knepigare att ta fram i en bild. En filmproduktion är ofta kostnadseffektiv på lång sikt eftersom den kan förmedla de känslor som gör att man kanske köper eller agerar på ett visst sätt gentemot något. Även med en mindre budget kan man skapa attraktiva rörliga scenarier. Det tar bara ett par sekunder för betraktaren att bestämma om detta är något man vill titta vidare på, så egentligen behöver filmen inte alls vara lång för att bygga upp en känsla.
Koppla film till digitala plattformar
Utvecklingen inom kommunikation går med rasande fart. Filmproduktion eller videor kan för det mesta nå sina målgrupper oerhört snabbt om du kopplar upp din filmproduktion mot digitala plattformar. Det är dock viktigt att du inte planlöst kopplar upp film och video utan att först ta reda på vilka digitala kanaler din målgrupp finns i. Därefter väljer du de plattformar som har dessa kanaler eller forum.
Välj rätt produktionsbolag
Det finns många produktionsbolag och det kan vara svårt att veta vem man ska välja, det behöver ju både vara effektivt och priset ska vara det rätta. En sak att också titta på är hur filmbolaget hanterar varumärken. Ditt varumärke behöver profileras rätt och förbli genuint utifrån den strategi ditt företag har. Filmbolag är mer eller mindre bra på att arbeta effektivt med varumärken – ett bolag som skiljer sig från mängden är Crisp Film i Stockholm. De arbetar professionellt med stämningsskapande direkt kopplat till varumärket och dess själ. Rörlig bild i all ära, men det handlar i slutändan om hur man skapar stämning