Marknadsföring med profilkläder

Det finns många sätt och metoder att använda när det gäller marknadsföring. Ett kostnadseffektivt sätt att marknadsföra ett företag på är att använda profilkläder. Profilkläder är speciellt framtagna kläder som lämpar sig bra för profilering med antingen tryck eller brodyr. Om du är intresserad av profilkläder är märket Stanley/Stella med hållbara plagg ett utmärkt val. Plaggen som Stanley/Stella har är av hög kvalité och gjorda av ekologiska råvaror.

Visa upp företaget med profilkläder

Märket har strikta etiska riktlinjer vilket är perfekt för ett företag som vill visa upp sitt varumärke på ett miljövänligt sätt. Att använda plagg från Stanley/Stella kan bidra till att stärka företagets signal om värdegrund. I sortimentet hittar du allt från t-shirts och hoodies till allroundjackor. Kläderna är estetiskt tilltalande och samtidigt praktiska. Plaggen är tidlösa i sin design samtidigt som de är moderna. Plaggen från Stanley/Stella lämpar sig lika bra i kontorsmiljö som till fältarbete eftersom kläderna är slitstarka.

Profilkläder har många användningsområden

Det finns flera fördelar med att använda tryck på kläder. Bland annat kan profilerade kläder öka varumärkeskännedomen, bygga upp ett kundförtroende men även skapa en gemenskap hos företagets anställda. Profilkläder är perfekta att ge bort i marknadsföringssyfte till både anställda och kunder. Att en person bär kläder med företagets logotyp eller liknande är som att företaget har vandrande reklampelare. En annan stor fördel är att profilkläder har en lång livslängd och om du dessutom väljer kvalitetskläder förlänger du livslängden ytterligare Om du funderar över att skaffa profilkläder till personalen är ett tips att satsa både på arbetskläder som används på arbetsplatsen och kläder som de anställda kan använda på fritiden.

Kombinera olika marknadsföringsmetoder

För bäst genomslagskraft är det bra att kombinera profilkläder tillsammans med andra marknadsföringsmetoder. Oavsett vilka metoder du väljer ska du alltid ha en tanke och en plan bakom.