Använd alla hjärtans dag presenter i marknadsföringen

Du som driver en nätbutik kan med fördel försöka jobba kring årets temadagar i marknadsföringssyfte. Inför den 14 februari är många i Sverige på jakt efter alla hjärtans dag presenter, så om du kan fånga upp detta intresse har du allt att vinna marknadsmässigt.

Här kan man tänka sig att det finns två kategorier: att man kan köpa en alla hjärtans dag present från dig, alternativt att du har skapat en landningssida med utvalda produkter och erbjudanden inför firandet. Att få 15 procent i rabatt i en nätbutik med barnkläder eller pysselmaterial blir ju en fin present även om den inte har ett kärlekstema.

Knyt an till alla hjärtans dag i marknadsföringen

Om du driver en kalasbutik i stil med Partykungen.se finns en direkt koppling till alla hjärtans dag. Då kan du sälja faktiska alla hjärtans dag presenter och bygga upp givna teman kring dessa, i likhet med Partykungen som säljer allt från nallebjörnar till hjärtballonger.

Driver du en matbutik eller ett resebolag behöver du i stället tänka tematiskt i din marknadsföring. Hur kan du knyta an till temadagen? När du hittar en smart koppling får du skjuts av att så många i Sverige letar aktivt efter saker som har med dagen att göra. Så ta fram och annonsera ett erbjudande eller en produkt inför alla hjärtans dag.